کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان با قدمت بیش از 40 سال، به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان فعالیت می کند. این کتابخانه دارای بخش های مخزن با حدود بیش از 35 هزار جلد کتاب، بخش تخصصی کودک و نوجوان، کتب کمک درسی، کتب مرجع، نشریات، نوسوادان و استان شناسی، سالن مطالعه مجزا برای خانم ها و آقایان آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.
مدارک لازم برای ثبت نام یک ساله:تکمیل فرم عضویت، ارائه کد ملی، ارائه یک قطعه عکس و مبلغ 3500 تومان.
آدرس کتابخانه: تاکستان. فلکه تختی، ابتدای خیابان عاشورا
تلفن تماس:02835222080
آدرس کانال تلگرام: libbeheshti@

رونمایی کتاب سیمای غرب قزوین

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۲۱ ب.ظ

با حضور جمع کثیری از مدیران و مسئولان کتاب" سیمای غرب قزوین: قاقازان در گذر تاریخ" در کتابخانه عمومی شهید بهشتی تاکستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی  استان قزوین، آیت الله محمدی تاکندی نماینده سابق مردم قزوین در مجلسن خبرگان رهبری و مدرس حوزه و دانشگاه ،حجت الاسلام سید مهدی حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و رضا طاهری فرماندار تاکستان از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

رییس اداره کتابخانه های شهرستان تاکستان ، مسئول و کتابداران کتابخانه شهید بهشتی، محسن بازیار بخشدار مرکزی تاکستان، رضا طاهرخانی سرپرست شهرداری تاکستان ، همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تاکستان ، تعدادی از روسای ادارات تاکستان  و دهیاران و تعدای از فرهیختگان شهر نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: منطقه قاقازان یک منطقه وسیع دارای پتانسیل های خوبی است که مردان نامی از این منطقه در گذشته و حال به کشور معرفی شدند.

 وی اضافه کرد قطعا تالیف کتاب قاقازان با وسعت عظیم منطقه کار ساده ای نبوده لذا جا دارد از نویسندگان این اثر تاریخی و فرهنگی تقدیر گردد.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از کسانی که در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند گفت ما باید به فرهنگ بومی توجه کنیم چرا که دوری از فرهنگ بومی باعث می شود فرهنگ تهاجمی غرب بر ما حاکم شود.

طاهرخانی در رابطه با این کتاب نیز گفت: کتاب سیمای غرب قزوین کتاب خوب و ارزشمندی است و میتوان به عنوان یک منبع مهم در تحقیقاتی که در این زمینه صورت می گیرد استفاده کرد.

حسن قدیری از نویسندگان این کتاب نیز در این مراسم از همکاران خود در تالیف این کتاب و همچنین برگزار کنندگان این مراسم تقدیر وتشکر کرد و در مورد این کتاب گفت:  کتاب حاضر کتابی در جهت شناساندن قاقازان است که دارای 2 ویژگی عمده است1. این کتاب هویت منطقه را معرفی می کند و 2. بخاطر اینکه برای تالیف این کتاب منابع زیادی در دسترس نبود باعث شد نگارش این کتاب حدود 4 دهه به طول انجامید.

قدیری اضافه کرد این اثر حاصل تلاش گروهی است که در تالیف و خلق اثر کوشیدند. وی در مورد بخش های مختلف کتاب نیز توضیحاتی داد که این کتاب شامل 6 فصل است و معرف و هویت و ویژگیهای مختلف این منطقه است.

رضا طاهری فرماندار تاکستان نیز در آیین رونمایی این کتاب گفت:  تاکستان دارای مناطق مختلف و پتانسیل های گوناگون است که قاقازان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طاهری همچنین از مسولین ادارات، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا با خرید این کتاب امیدواری بیشتری در بین نویسندگان ایجاد کنند تا شاهد چاپ کتابهای بیشتری از انها باشیم.

پخش کلیپ در مورد تارخ و فرهنگ قاقازان و پخش پوسترهایی برای معرفی این کتاب از دیگر برنامه های این مراسم بود . در آخر برنامه نیز هدایایی از سوی اداره کتابخانه های تاکستان به نویسندگان این کتاب اهدا شد.

  • کتابخانه شهید بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی