کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان با قدمت بیش از 40 سال، به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان فعالیت می کند. این کتابخانه دارای بخش های مخزن با حدود بیش از 35 هزار جلد کتاب، بخش تخصصی کودک و نوجوان، کتب کمک درسی، کتب مرجع، نشریات، نوسوادان و استان شناسی، سالن مطالعه مجزا برای خانم ها و آقایان آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.
مدارک لازم برای ثبت نام یک ساله:تکمیل فرم عضویت، ارائه کد ملی، ارائه یک قطعه عکس و مبلغ 3500 تومان.
آدرس کتابخانه: تاکستان. فلکه تختی، ابتدای خیابان عاشورا
تلفن تماس:02835222080
آدرس کانال تلگرام: libbeheshti@

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱
فروردين



اقلام فرهنگی جمع آوری شده

 

توسط همکاران و اعضاء  کتابخانه شهید بهشتی 

 


به یکدیگر کمک کنیم؛ تا همه با هم شاد باشیم...

  • کتابخانه شهید بهشتی
۲۸
فروردين

نتیجه تصویری برای شب جمعه برای اموات

  • کتابخانه شهید بهشتی
۲۸
فروردين




تصاویر متحرک تبریک نیمه شعبان

بر چهره پر ز نور مهدی صلوات
بر جان و دل صبور مهدی صلوات
تا امر فرج شود مهیا بفرست
بهر فرج و ظهور مهدی صلوات

  • کتابخانه شهید بهشتی
۲۷
فروردين

نتیجه تصویری برای ولادت حضرت علی اکبر

  • کتابخانه شهید بهشتی
۲۲
فروردين

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با تاکید بر اینکه جایگاه و عظمت کشور مرهون غیور مردان سپاه پاسداران است، تصریح کرد: کارنامه درخشان سپاه نشان از حضور قدرتمندانه این نهاد مردمی در صیانت از انقلاب و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارد و ملت ایران همواره قدردان خدمات سبزپوشان سپاه اسلام هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، رویا اسماعیلی اظهار داشت: تروریستی خواندن سپاه پاسداران بیانگر مستاصل شدن آمریکاست، سرداران و دلاوران سپاه و نیروهای مسلح ایران اسلامی امروز خاری در چشم دشمنان قسم خورده اسلام هستند این عزت و اقتدار است که مایه خشم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار شده است.

اسماعیلی گفت: کتابداران استان قزوین نیز فردا جمعه پس از اقامه نماز سیاسی عبادی این هفته به خیابان ها می آیند تا ضمن ابراز انزجار از این اقدام دولت آمریکا، پیوند عمیق خود را با سپاه به رخ جهانیان بکشند.

لازم به ذکر است : اقدام دولت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایرانیان را در دفاع از سپاه بسیج کرده است؛ حمایتی رو به فزونی که به نظر می رسد مرزهای کشور را درنوردد و خیل کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و لبنان را به جمع حامیان سپاه اضافه کند.

  • کتابخانه شهید بهشتی
۲۱
فروردين

Image result for ‫اعیاد شعبانیه‬‎

  • کتابخانه شهید بهشتی
۰۸
فروردين

کودکان عضو کتابخانه شهید بهشتی با برگزاری جشن سبزه به استقبال نوروز رفتند: با هدف آشنایی کودکان با جشن باستانی نوروز جشنی با عنوان "جشن سبزه " در بخش کودک این کتابخانه برگزار شد. در این جشن هر کدام از کودکان شرکت کننده سبزه هفت سین آماده کرده و سفره هفت سین را تزیین کردند. در ابتدای این جشن ابتدا کودکان با مفهوم نوروز و پیشینه تاریخی آن آشنا شدند. و با ویژگی هر کدام از سین های هفت سین آشنا شدند. انجام بازهای شاد و پخش کلیپ کودکانه نوروز از دیگر برنامه های این جشن بود. همچنین قصه گویی با موضوع " عمونوروز و ننه سرما" از دیگر برنامه ها بود. همچنین در انتهای برنامه به شرکت کنندگان تنگ ماهی اهدا شد.

برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای ویژه نوروز از دیگر برنامه های انجام شده بود که با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد در این نشست کتابهای زیر معرفی شد:

1.      الهه نجفی کتاب اتوبوسی به نام بهشت ازباب گراهام را معرفی کرد.

2.      نگین حمدی کتاب بیگ نیت درد سر ساز تمام عیار را با نویسندگی لینکلن پیرس معرفی کرد.

3.      کتاب راز خاک از مستوره سادات مدرسی را محمد خدابنده لو معرفی کرد.

4.      کتاب نمایش مرگ نوشته تانیا لندمن توسط محمد طاهرخانی معرفی شد.

5.      مروارید طاهرخامی نیز کتاب دفترخاطرات بچه لاغر مردنی نوشته جف کینی را معرفی کرد.

 

نشست کتابخوان مدرسه ای نیز با همکاری مدرسه شهید حسن طاهرخانی برگزار شد که طی آن کتابهای زیر معرفی شد:

 

1.کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب نوشته مهدی آذر یزدی توسط نیکی طاهری معرفی شد.

2. کتاب قالی بپر مارا ببر به تهران نوشته  مجید پروانه پور را نسیم محمدیان شاد معرفی کرد

3.محدثه طاهرخانی کتاب قورباغه نگهبان نوشته پل استوارت را معرفی کرد.

4. یگانه بیگدلی نیز کتاب مسافر خراسان نوشته مهدی مراد حاصل را معرفی کرد.

5. کتاب برترین زن: حضرت فاطمه زهرا(س) نوشته مهدی مراد حاصل نیز توسط فاطمه بیگدلی معرفی شد.

 

 به مناسبت 22 اسفند که با عنوان روز بزگداشت شهدا نام گذاری شده است نیز نمایشگاه کتاب و عکس نیز در معرض دید اعضا قرار گرفت.





  • کتابخانه شهید بهشتی
۰۷
فروردين

کتابخوان فروردین ماه 1398

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پنج کتاب‌ «برادر من تویی» نوشته داوود امیریان از انتشارات کتابستان معرفت، «به نام یونس» نوشته علی آرمین از انتشارات شهرستان ادب، «پری‌دخت» نوشته حامد عسگری از انتشارات قبسات، «حدیث­ پیمانه» (پژوهشی در انقلاب اسلامی) نوشته حمید پارسانیا از دفتر نشر معارف و «مهربان‌ترین پیامبر» نوشته غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات محراب قلم، برای طرح کتاب‌خوان ویژه فروردین ماه ۱۳۹۸ از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شد.

برادر من تویی

پدیدآور: داوود امیریان

ناشر: کتابستان معرفت / تعداد صفحات: ۲۱۰

در تمام تاریخ اسلام در کنار نام پاک اهل بیت علیهم السلام نام زیبایی به چشم می‌خورد که خود، دریای بی‌کرانی از عشق، معرفت و دلاوری است. قصه‌ای که شنیدنش هربار تازه است و هر زمان جلوه‌ای خاص دارد.

او را پهلوان بنی‌هاشم می‌دانند. قمر بنی‌هاشم نیز از لقب‌های دیگر اوست. نامش به شجاعت و جوانمردی بر زبان‌ها جاری است و قصۀ دلاوری‌هایش از هر کجا به گوش می‌رسد.
نام عباس که می‌آید اهل حرم دل شان قرص می‌شود. آخر عباس ستون خیمۀ پدر و پرچم‌دار سپاه حق است. نام او آن‌قدر بزرگ است که جهانی از مهربانی و فداکاری را در خود جای داده است.

"برادر من تویی"  زندگینامۀ داستانی حضرت عباس علیه السلام است که با قلمی روان و نثری دل‌چسب می‌کوشد تا زوایای گوناگونی از زندگی و زمانۀ این مرد بزرگ را از دوران کودکی تا شهادت روایت کند. از لحظاتی که هم‌پای امیرالمؤمنین علیه السلام کوچه‌های کوفه را برای کمک به یتیمان و نیازمندان می‌پیمود تا زمانی که در رکاب حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام  درس عشق و معرفت را به عالم می‌آموزد. نویسنده در این اثر تلاش می‌کند، تا در عین وفاداری به منابع تاریخی، زندگی‌نامۀ داستانی جذابی خلق کند که مطالعۀ آن را به سبب داشتن نثری روان و صمیمی به ویژه به مخاطبان نوجوان و جوان پیشنهاد می‌کنیم.


به نام یونس

پدیدآور: علی آرمین

ناشر: شهرستان ادب /تعداد صفحات: ۲۰۸

رمان به نام یونس سومین اثر از نویسنده جوان علی آرمین است که در سال ۱۳۹۶ در انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. این اثر را می‌توان یک اثر تلمیح‌گونه از داستان زندگی یونس نبی نامید.

شباهتهای یونس نبی و این روحانی جوان، زیباترین و دلنشینترین قسمت کلِّ رمان است؛ هر دو برای تبلیغ میآیند، هر دو طرد میشوند، هر دو از اطرافیانشان دلگیر و خسته میشوند، هر دو عزم رفتن میکنند، برای هر دو قرعه میاندازند و قرعه به نام یونس میافتد. یونس نبی به دریا میرود و یونسِ طلبه به چاه؛ و این چاه، بیشباهت به شکم ماهی نیست! هر چند چاهی که یونس در آن میافتد، بیشتر از آن که گرهای از دغدغۀ داستان باز کند، به خودِ یونس کمک میکند و او را همانطور که پایین و پایینتر میرود، بالا میکشاند.

سیاهی چاه کمک شایانی به یونس می‌کند تا از سیاهی نفس، به سمت نور سیر کند و این مسیر به خوبی توسط نویسنده تصویرسازی شده است.

استفاده از این داستان مشهور برای تلمیح بسیار به خوش‌خوانی داستان کمک می‌کند و مخاطب داستان را در طی کردن و جرعه جرعه نوشیدن رمان مدد می‌رساند. از طرف دیگر نوع نگارش داستان و قلم بدون تکلف علی آرمین هم در زبان شخصیت اصلی داستان و همچنین لحن روستایی اهالی روستای محل تبلیغ طلبه جوان، بسیار خوانندگان حرفه‌ای رمان را به آینده این نویسنده امیدوار می‌کند.

نویسنده رمان را از زبان دانای کلّ روایت می‌کند؛ مثل داستان یونس نبی علیه السلام که دانای کلّ آن را تعریف کرده است و از این نظر، حس می‌شود که بهترین زبانی که میشد برای روایت رمان انتخاب کرد، همین بوده است.

رمان «به نام یونس» اثری است که با سلیقه و هنرمندی خاصی تصنیف و صفحه‌آرایی شده و کیفیت طراحی جلد نیز برای جذب مخاطب نوجوان و جوان گریزان از مطالعه، گیرا و وسوسه‌انگیز است.


پری‌دخت

پدیدآور: حامد عسگری

ناشر: قبسات / تعداد صفحات: ۱۴۰

داستان فراق، دلتنگی و غم هجران یار که قصۀ تازۀ دیروز و امروز نیست. حدیث مکرری است که هر بار از زبان عاشقان و دوستان دور از هم شنیده می‌شود. انسان اما هر کجا که باشد راهی خواهد یافت تا مرهمی بر اندوه فراق عزیزانش باشد.
در روزهای قدیم که خبری از تلفن و اینترنت و انقلاب الکترونیکی امروز نبود، مردم برای اطلاع از احوال یک‌دیگر راهی جز نامه نگاری نداشتند. نامه بود و پس از آن تلگراف. انتظار بود و شوق رسیدن نامه و خط نوشته‌ای از عزیزان و دوستان دور از هم.

"پری‌دخت" قصۀ دلتنگی و بی‌تابی‌های یک زوج ایرانی است که برای مدتی از هم دور شده‌اند؛ سیدمحمود که در فرانسه درس طبابت می‌خواند و پریدخت که در تهران برای بازگشت همسرش لحظه شماری می‌کند. این کتاب مجموعۀ نامه‌هایی است که  بین سیدمحمود و پری‌دخت رد و بدل می‌شود. برگ‌هایی از شاخه‌های درخت عشق که ریشه در سرزمین شرق دارد و اینک باد خزان جدایی، آن را بین مشرق و مغرب (تهران و پاریس) به گردش درآورده است. پری‌دخت گفت و گوهای دو قلب بی‌قرار و عاشق است که به هر بهانه‌ای دلتنگ هم می‌شوند و شرح این دلتنگی‌ها را با جادوی حروف و کلمات به سوی هم روانه می‌سازند.

این مجموعه  با زیرعنوان «مراسلات پاریس طهران»  شامل ۴۰ نامۀ عاشقانه است که به زبان و نثر دورۀ قاجار و با طراحی و رسم‌الخطی ویژه منتشر شده است. پری‌دخت از خانه و روزهای تکراری‌اش می‌گوید که در نبود شوهرش هیچ لطفی ندارد و بهار و زمستان برایش یکی است. سیدمحمود از پاریس و زرق و برقش می‌گوید که بی پری‌دخت در پیش چشمانش جلوه‌ای ندارد. در آغاز یکی از نامه‌ها می‌خوانیم: «آقا سیدمحمود جانم! سلام. مرقومه واصل شد. بوسیدم و بر دیده مالیدم. شیشۀ عطر و پارچه و صندل مرحمتی را نیز. چه حکایت است که خط و خبر از معشوق این‌گونه غم از دل می‌زداید و نشئگی‌آور است؟ سال نو شما هم مبارک. بمیرم که در غربت، هیچ از مراسمات نوروز برگزار نشد و سال به غربت تحویل شد.»  

کتاب پری‌دخت نمونۀ موفقی از داستان‌های مکاتبه‌ای است که با قلم زیبای نویسنده و نثر خاص عصر قاجار، جذابیتی دو چندان یافته است. پیشنهاد می‌کنیم، تجربۀ شیرین مطالعۀ این کتاب متفاوت را از دست ندهید.


حدیث­ پیمانه (پژوهشی در انقلاب اسلامی)

پدیدآور: حمید پارسانیا

ناشر: دفتر نشر معارف/  تعداد صفحه: ۴۰۸

کتاب «حدیث پیمانه» در شش فصل «مذهب و عصبیت»، «غرب و غرب­زدگی»، «منوّرالفکری و استبداد استعماری»، «روشنفکری در جابجایی قدرت»، «سنت و تجددطلبی دینی» و «نیروهای اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران» نگارش یافته­ است. حرکت سیاسی تشیع، واقعیت اجتماعی تشیع از صفویه تا قاجاریه، جریان‌شناسی ماسون­ ها، نیروهای اجتماعی ایران در تاریخ ۲۰ ساله پهلوی اول، نیروهای اجتماعی و مذهبی ایران از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ و از ۱۳۳۲ تا ۱۳۴۲ و همچنین ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷، ویژگی روشنفکری در ایران، تاریخچه حرکت‌های نوگرایانه دینی در ایران، جریان‌های روشنفکری در ایران، انقلاب اسلامی و استکبار جهانی، انقلاب اسلامی و نیروی روشنفکری و انقلاب اسلامی و نیروهای مذهبی از جمله موضوعاتی هستند که نویسنده در این کتاب به تحلیل و تبیین آنها پرداخته است. مطالعه این کتاب به شناختی دقیق از جریان‌ها، احزاب و گروه‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی منجر می‌شود.

در این کتاب به معرفت شناختی اجتماعی و فضای فکری ـ فرهنگی‌ای که زمینه­ ساز انقلاب اسلامی در ایران بوده است و نیز سمت و سوی محورهای فکری گروه­ های ایدئولوژیک موثر در رشد تحرکات اجتماعی که منجر به سقوط شاه در سال ۱۳۵۷ شد، پرداخته است. از جمله سئوالاتی که نویسنده در این اثر به آنها پاسخ می دهد، عبارتند از: کدام گروه نقش اصلی را در ساختار سازی انقلاب ایران ایفا کرده است؟ آیا گروه دینی نقش رهبری را به عهده داشت، یا اصولاً برنامه‌ای برای ایجاد انقلاب وجود نداشته است و این گروه نیز در این زمینه، نقشه‌ای در سر نداشته است؟ آیا ایده‌های انقلاب در سر افرادی قرار داشت که به روشنفکران دینی موسومند و یا تمامی شناخته­ شدگان در فضای فرهنگی ایران حضور داشتند؟ دیگر آن که شهیدان زیادی که تقدیم انقلاب شده است، عمدتاً به چه گروه‌هایی تعلق داشته است؟ و ...


مهربان‌ترین پیامبر

پدیدآور: غلامرضا حیدری ابهری

ناشر: محراب قلم/ تعداد صفحات: ۱۶۷

این کتاب هم‌چون درختی است که شاخه‌هایش در آسمان مهربانی و قصه‌هایش میوه‌های رنگارنگ، شیرین و گوارای آن هستند. «مهربان‌ترین پیامبر» مجموعه‌ای است از داستان‌های کوتاه و آموزنده که تصویری از رسول خدا صلی الله علیه وآل وسلم و شخصیت آن حضرت را برای کودکان و نوجوانان ترسیم می‌کند. قصه‌های گوناگونی مانند: لحظۀ ولادت پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، ازدواج ایشان با حضرت خدیجه سلام الله علیها، آغاز نبوت، دعوت‌های پنهانی و آشکار مردم به دین اسلام، هجرت، گسترش اسلام و ...  قصه‌هایی که هر کدام درسی است بزرگ از زندگی ایشان.

این کتاب از ۱۰ فصل تشکیل شده که عبارت‌اند از: «زندگی‌نامه، سبک زندگی، سخنان او، حکایت‌های کوتاه، حکایت‌های طولانی، قصه‌گویی‌های او، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در قرآن، پاسخ به سوالات، مکان‌های تاریخی مکه و مکان‌های تاریخی مدینه

بخشی از کتاب که سبک زندگی نام دارد تلاش می‌کند تا با معرفی مهم‌ترین رفتارهای آن حضرت، الگویی کامل و شفاف از زندگی ایشان به مخاطب بدهد. در همین بخش می‌توان به موضوعاتی نظیر «مثل گل بود: خیلی خوشرو بود. موقع سخن گفتن، همیشه لبخند ملایمی بر لب داشت.»، «آموزگار ایثار بود: اهل ایثار و از خود گذشتگی بود و گاه تنها غذایی را که در خانه داشت به فقیران و نیازمندان می‌بخشید و خودش گرسنگی می‌کشید.»، «مثل دریا آرام بود: هرگز اسیر خشم و عصبانیت نمی‌شد.»، «اهل مشورت بود: همیشه  با یاران خود مشورت می‌کرد و نظر آن‌ها را در کارهای گوناگون جویا می‌شد.»، «دوست روزهای سخت بود: هیچ‌گاه دوستانش را از یاد نمی‌برد و همیشه به فکر آن‌ها بود.» و ... اشاره نمود.

این کتاب تلاش می‌کند تا با زبانی ساده و تصاویر رنگی، خوانندگان کودک و نوجوان را با مهربان‌ترین پیامبر، بیشتر آشنا کند

  • کتابخانه شهید بهشتی
۰۵
فروردين

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸

 

رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: مسئله‌ تولید به نظر من مسئله‌ محوری امسال است؛ لذا من شعار را امسال این قرار دادم: «رونق تولید». باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبّر اللّیل و النّهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الی احسن الحال.

 خدا را شکرگزارم که مقدّر فرمود امسال هم عید نوروز را که با میلاد مسعود امیر مؤمنان و مولای متّقیان همزمان شده است، به ملّت عزیز ایران تبریک عرض کنم؛ عیدتان مبارک هم‌میهنان عزیز! امیدوارم همه‌ی شما با سعادت، با سلامت جسمی، با دل شاد و با توفیقات روزافزون مادّی و معنوی ان‌شاءالله این سال جدید را بگذرانید. تبریک ویژه عرض میکنم به خانواده‌ی معظّم شهیدان و به جانبازان عزیز و خانواده‌های آنها، و درود فراوان میفرستم به روح مطهّر امام بزرگوار و ارواح مطهّر شهیدان.

 سال پُرماجرایی را گذراندیم. در این سالی که گذشت، ملّت ایران به معنی واقعی خوش درخشید. دشمنان نقشه‌ها کشیده بودند، نقشه‌ها داشتند برای ملّت ایران. صلابت ملّت و بصیرت ملّت و همّت جوانان، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد. در مقابلِ تحریمهای شدید و به قول خودشان بی‌سابقه‌ی آمریکا و اروپا، ملّت ایران، هم در عرصه‌ی سیاسی، هم در عرصه‌ی اقتصادی یک واکنش محکم و مقتدرانه‌ای از خود نشان داد.

 در عرصه‌ی سیاسی، مظهر این واکنش راه‌پیمایی عظیم بیست‌ودوّم بهمن و موضع‌گیری‌های مردم در طول ماه‌های این سال بود. مظهر موضع‌گیریِ تقابل اقتصادی، [عبارت است از] افزایش ابتکارات علمی و فنّی، افزایش چشمگیر شرکتهای دانش‌بنیان، افزایش تولیدات زیربنائی و اساسی داخلی که از جمله همین چند روز قبل از این، افتتاح فازهای متعدّد گاز جنوب کشور و قبل از آن، افتتاح پالایشگاه بزرگ بندرعبّاس و از این قبیل کارهایی که انجام گرفته، بود. بنابراین ملّت در مقابل دشمنیِ دشمنان و خباثت دشمنان توانست قدرت خود، هیبت خود، و عظمت خود را نشان بدهد و آبروی ملّت ما و آبروی انقلاب ما و آبروی نظام جمهوری اسلامی ما بحمدالله افزایش پیدا کرد.

 مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است؛ بخصوص در این ماه‌های اخیر، مشکلات معیشتی مردم زیاد شد. بخشی از اینها مربوط است به مدیریّتهای نارسا در زمینه‌ی مسائل اقتصادی که اینها حتماً بایستی جبران بشود. برنامه‌هایی وجود دارد، تدابیری اندیشیده شده که ان‌شاءالله این تدابیر در طول سال جاری، سالی که امروز از این لحظه شروع میشود -سال ۹۸- بایستی به ثمر بنشیند و مردم آثار آن را احساس بکنند. آنچه من عرض میکنم، این است که مسئله‌ی فوری کشور و مسئله‌ی جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ی «اقتصاد» است. در مسئله‌ی اقتصاد مسائلی که داریم زیاد است: بحث کاهش ارزش پول ملّی یک مسئله‌ی مهم است، بحث قدرت خرید مردم همین جور، بحث مشکل کارخانه‌جات و کم‌کاری و احیاناً تعطیل بعضی از کارخانه‌جات از این قبیل است. اینها مشکلات است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده کردم، کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ی تولید ملّی».

سال ۹۷ را ما سال «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردیم. نمیتوانم بگویم که این شعار به طور کامل عملی شد، امّا میتوانم بگویم این شعار به صورت وسیعی مورد توجّه قرار گرفت و در بسیاری از موارد، این شعار از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت و عمل شد و همین قطعاً تأثیر خواهد داشت. امسال مسئله‌ی «تولید» مطرح است. میخواهم مسئله‌ی تولید را به عنوان محور فعّالیّت قرار بدهم. مقصود خود از تولید را ان‌شاءالله در سخنرانی روز اوّل سال توضیح خواهم داد که منظور از تولید چیست. تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله‌ی تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امسال است؛ لذا من شعار را امسال این قرار دادم: «رونق تولید». باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند. از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد. اگر این [طور] شد، امیدواریم که ان‌شاءالله حلّ مشکل اقتصادی راه بیفتد.

 سلام و صلوات و درود قلبی خودم را به پیشگاه ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) عرض میکنم و دعای آن بزرگوار را برای شما ملّت عزیز مسئلت میکنم و سعادت ملّت ایران و همه‌ی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند، از خدای متعال مسئلت میکنم.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

  • کتابخانه شهید بهشتی
۰۵
فروردين

Related image

  • کتابخانه شهید بهشتی