کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان با قدمت بیش از 40 سال، به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان فعالیت می کند. این کتابخانه دارای بخش های مخزن با حدود بیش از 35 هزار جلد کتاب، بخش تخصصی کودک و نوجوان، کتب کمک درسی، کتب مرجع، نشریات، نوسوادان و استان شناسی، سالن مطالعه مجزا برای خانم ها و آقایان آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.
مدارک لازم برای ثبت نام یک ساله:تکمیل فرم عضویت، ارائه کد ملی، ارائه یک قطعه عکس و مبلغ 3500 تومان.
آدرس کتابخانه: تاکستان. فلکه تختی، ابتدای خیابان عاشورا
تلفن تماس:02835222080
آدرس کانال تلگرام: libbeheshti@

برنامه فرهنگی دهه فجر کتابخانه شهید بهشتی

چهارشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۲۸ ق.ظ

مراسم بزرگداشت سید مصطفی علوی از نویسندگان استان قزوین و نشست معرفی کتاب دلاور مردان تات از آثار این نویسنده: در کتابخانه عمومی شهید بهشتی تاکستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین ، این مراسم با حضور رزمندگانی که از انها در این کتاب یاد شده است، نویسندگان، فرهیختگان و اعضای کتابخانه در سالن کتابخانه عمومی شهید بهشتی برگزار شد.

 در این نشست ابتدا احمد لشگری رییس اداره کتابخانه های شهرستان تاکستان ضمن خوشامد گویی به حضار، مطالبی را در مورد این نویسنده بزرگ و آثارش مطرح کرد. در ادامه مراسم نیز تعدادی از رزمندگان حاضر در جلسه به خاطره گویی از روزهای انقلاب و روزهای جنگ پرداختند.

دکلمه خوانی از دیگر برنامه های این نشست بود. سید مصطفی علوی نیز ضمن تشکر از حضار به بیان مطالبی در مورد نگارش این کتاب پرداخت و مطالبی را در مورد زندگانی حضرت فاطمه(س) بیان کرد.

در این جلسه هدایایی از طرف اداره کتابخانه های شهرستان تاکستان و برخی از شرکت کنندگان به این نویسنده اهدا شد.

نمایشگاه کتاب نیز از آثار این نویسنده در محل برگزاری این نشست دایر شد. از جمله آثار این نویسنده  می توان به: دلاور مردان تات، آیین خوش اخلاقی، آبی ترین عشق، دایره المعارف صلوات و از هر چمن گلی اشاره کرد.

از دیگر اقدامات کتابخانه در دهه ی فجر می توان به حضور کتابداران در همچنین کتابداران کتابخانه با حضور در مزار شهدا با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کردند.

نمایشگاه کتاب و عکس نیز با عنوان " فجر چهلم" با شعار" امید به آینده- افتخار به گذشته" در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.  زیباسازی و فضاسازی کتابخانه ها متناسب با این ایام و نصب بنر دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر اقدامات انجام گرفته بود.

برنامه های بخش کودک کتابخانه شهید بهشتی به مناسبت دهه فجر:

 به مناسبت دهه فجر جشنی در بخش کودک کتابخانه برگزار شد در این جشن ابتدا کودکان با مفهوم انقلاب آشنا شده و تاریخ انقلاب اسلامی ایران با زبان کودکانه برای انها بیان شد. هم چنین قصه گویی  در مورد انقلاب از دیگر برنامه ها بود .

در این جشن شرکت کنندگان به شعر خوانی و دکلمه خوانی پرداختند. اجرای مسابقه و ساخت روزنامه دیواری نیز از دیگر برنامه های این جشن بود. در این جشن همچنین با اهدای جوایزی ازهمیاران کتابدار  تقدیر شد.و همچنین جوایز برگزیدگان جشنواره رضوی در سطح شهرستانی و کتابخانه ای اهدا شد.

گروه تئاتر کتابخانه عمومی شهید بهشتی که متشکل از چند نفر از اعضای کودک کتابخانه است نیز به مناسبت این ایام نمایشی را در بخش کودک به اجرا درآوردند. در این نمایش وقایع انقلاب از جمله: ورود امام خمینی (ره) به ایران، سخنرانیهای ایشان ، راهپیمایی های مردم و وقایع روز 22 بهمن به اجرا درآمد.

  • کتابخانه شهید بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی