کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان با قدمت بیش از 40 سال، به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان فعالیت می کند. این کتابخانه دارای بخش های مخزن با حدود بیش از 35 هزار جلد کتاب، بخش تخصصی کودک و نوجوان، کتب کمک درسی، کتب مرجع، نشریات، نوسوادان و استان شناسی، سالن مطالعه مجزا برای خانم ها و آقایان آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.
مدارک لازم برای ثبت نام یک ساله:تکمیل فرم عضویت، ارائه کد ملی، ارائه یک قطعه عکس و مبلغ 3500 تومان.
آدرس کتابخانه: تاکستان. فلکه تختی، ابتدای خیابان عاشورا
تلفن تماس:02835222080
آدرس کانال تلگرام: libbeheshti@

برنامه های متنوع هفته کتاب 97

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۰۴ ب.ظ

 

همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه شهید بهشتی تاکستان اجرای  برنامه های متنوع  میزبان علاقمندان بود.

 در اولین روز از این هفته کتابدارن این کتابخانه ضمن حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی مزار شهدا با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کردند

ü    بازدید مسئولان از کتابخانه در هفته کتاب:

 در این هفته کتابخانه شهید بهشتی میزبان مسئولان شهرستان تاکستان بود:

محمد مبین فرماندار شهرستان تاکستان ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه  و آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه و دیدار با کتابداران کتابخانه ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب بر افزایش دانش موضوعی و ارتقای دانش تخصصی کتابداران تاکید کردند.

همزمان با  اولین روز هفته کتاب بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی از کتابخانه شهید بهشتی تاکستان بازیدد کرده و در جریان برنامه های هفته کتاب قرار گرفت.در این دیدار بهمن طاهرخانی ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز هفته کتاب از بخش های مختلف کتابخانه بازدید کرد. در بازدید از بخش کودک که جمعی از دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز حضور داشتند در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی برای کودکان صحبت کرده و پس از پرسیدن سوالهایی از دانش آموزان در مورد کتاب جوایزی به کودکان اهدا شد.

همچنین رییس اداره کتابخانه های شهرستان تاکستان به همراه کتابداران با آیت الله علی اسلامی امام جمعه شهر تاکستان دیداری داشتند.  در این دیدار ابتدا لشگری گزارش کاملی از برنامه های کتابخانه شهرستان ارائه داد. در ادامه نیز آیت الله اسلامی ضمن عرض تبریک به کتابداران به مناسبت هفته کتاب مباحثی را در رابطه با اهمیت کتاب و کتابخوانی در اسلام بیان کرد و خاطر نشان کرد کتابداران همیشه باید رضای خدا را در نظر داشته باشند و مراجعه کنندگان را به سوی کتابهایی راهنماییی کنند که موجب خداشناسی و پرورش فکر خواننده کتاب شود. در پایان نیز یک نسخه از کتاب 6410 (خاطرات سرلشگر حسین لشگری) به وی اهدا شد.

اکبری رییس اداره ارشاد تاکستان نیز به همراه همکاران خود در هفته کتاب از کتابخانه شهید بهشتی بازدید کردند.

ü    از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده در کتابخانه به شرح زیر است:

برگزاری " کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی"   با حضور نوجوانان با موضوع  فضای مجازی  با حضور صفوی برگزار شد. در این جلسه  ابتدا مباحثی در مورد آسیبهای فضای مجازی مطرح شد و سپس نوجوانان شرکت کنند در این کارگاه سوالات خود را در این زمینه مطرح کردند.

برگزاری جلسه " پرسش و پاسخ حجاب" از دیگر برنامه های برگزار شده بود. در این جلسه که اعضای دختر کتابخانه حضور داشتند.علیپور مدرس این دوره مباحثی در مورد عفاف و حجاب مطرح کرده و ضرورتهای عفاف و حجاب را بیان کرده و سپس به پرسشهای شرکت کنندگان در این مورد پاسخ دادند. و همچنین کتابهای مفید در این حوزه برای شرکت کنندگان معرفی شد.

همچنین با توجه به همزمانی هفته کتاب با برگزاری کنگره 3000 شهید استان قزوین در سطح استان، کتابخانه شهید بهشتی تاکستان نیزدر جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا و آشنایی قشر نوجوان با جوان با شهدای استان  نشست معرفی کتاب" دلاوران مردان تات" نوشته سید مصطفی علوی که با حضور این نویسنده در سالن کتابخانه برگزار شد. این کتاب شامل سرگذشتنامه و خاطرات رزمندگان تاکستان است که توسط این نویسنده جمع آوری شده است. در این مراسم پس از معرفی کتاب به سوالات شرکت کنندگان در مورد کتاب پاسخ داده شد.همچنین در این هفته نشست کتابخوان ویژه کتابداران شهرستان در کتابخانه شهید بهشتی برگزار شد.در این جلسه مسئولان و کتابداران شهرستان کتابهایی را معرفی کردند.

دیگر برنامه برگزار شده "کارگاه آشنایی با بخش مرجع" بود که در این کارگاه کتب مرجع و چگونگی استفاده از این کتب برای کودکان و نوجوانان شرح داده شد و شرکت کنندگان با انواع کتابهای مرجع  مناسب رده سنی خود آشنا شدند.

همچنین نمایشگاه کتاب با عنوان" کتابهای خواندنی" در کتابخانه دایر شد که در آن کتابهای پرمخاطب در موضوعات مختلف در معرض دید اعضا قرار گرفت.

ü    برنامه های بخش کودک و نوجوان در هفته کتاب:

 

همزمان با هفته کتاب مسابقه کتابخوانی مکتوب از کتاب" جام جهانی در جوادیه" نوشته داوود امیریان ویژه رده سنی نوجوان در کتابخانه برگزار شد که با استقبال خوب اعضا مواجه شد و2 نفر از شرکت کنندگان به عنوان برندگان این مسابقه انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

برنامه دیگری که در بخش کودک انجام شد جمع خوانی کتاب" هیچکس جراتش را ندارد"  از سری کتابهای کتابخوان آبان ماه بود که توسط نوجوانان انجا م شد.  کشیدن نقاشی همگانی با موضوع هفته کتاب از دیگر برنامه های انجام شده بود

همچنین در خلال بازدید مدارس از کتابخانه در هفته کتاب برنامه های متنوعی انجام شد که ، قصه گویی با موضوعات مختلف، معرفی کتابها و نشریات ویژه کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات هوش و اهدای جوایز از جمله این برنامه هاست.

برنامه دیگری که در بخش کودک کتابخانه برگزار شد معرفی و جمع خوانی کتاب" و این صدای جنگ" نوشته محمدرضا بایرامی بود .در این مراسم نیز ایتدا توضیح مختصری در مورد این کتاب برای کودکان بیان شد و سپس کودکان به جمع خوانی کتاب پرداختند.

 

گفتنی است همزمان با هفته کتاب بیش از 20 مدرسه در مقتطع مختلف از کتابخانه بازدید کرده و حدود 2100 نفر روز 24 آبان به صورت رایگان به عضویت کتابخانه در آمدند.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان در سال 97 به عنوان کتابخانه نمونه در سطح استان قزوین شناخته شد



  • کتابخانه شهید بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی