کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان با قدمت بیش از 40 سال، به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان فعالیت می کند. این کتابخانه دارای بخش های مخزن با حدود بیش از 35 هزار جلد کتاب، بخش تخصصی کودک و نوجوان، کتب کمک درسی، کتب مرجع، نشریات، نوسوادان و استان شناسی، سالن مطالعه مجزا برای خانم ها و آقایان آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.
مدارک لازم برای ثبت نام یک ساله:تکمیل فرم عضویت، ارائه کد ملی، ارائه یک قطعه عکس و مبلغ 3500 تومان.
آدرس کتابخانه: تاکستان. فلکه تختی، ابتدای خیابان عاشورا
تلفن تماس:02835222080
آدرس کانال تلگرام: libbeheshti@

همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشتی با حضور چند تن از مسئولان شهرستان، کتابداران و اعضای کتابخانه در سالن کتابخانه شهید بهشتی تاکستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت قرآن احمد لشگری رییس اداره کتابخانه های شهرستان تاکستان ضمن عرض سلام و خیر مقدم به مدعوین به مساله تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و رزمندگان در امتداد نهضت عاشورا و مکتب سرخ شهادت رقم خورد و اضافه کرد که ما باید همیشه دنباله روی راه شهیدان باشیم. در بخش دیگری از این برنامه، مداحی و سینه زنی توسط امیر حسین خدابنده لو عضو نوجوان فعال کتابخانه انجام شد. همچنین دکلمه خوانی با موضوع عاشورا و دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود. مهمان ویژه این مراسم نیز آقای ایرج طاهرخانی معاون فرماندار شهرستان تاکستان و از آزادگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس بودند که در این مراسم با بیان خاطراتی از دوران جنگ و اسارت نوجوانان و جوانان را با جنگ و جبهه آشنا کردند.وی ضمن بیان خاطراتی از نحوه اسارات خود و سختی ها و رشادتهای اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق، خاطراتیرا نیز از اسرای بزرگی  همچون سرلشگر حسین لشگری که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را برای حضار بیان کردو در ادامه کتاب 6410 که خاطرات دوران اسارات این شهید بزرگوار است را برای شرکت کنندگان معرفی کردند. در پایان مراسم نیز به پاس رشادتها و زحمات آقای ایرج طاهرخانی  طی سالهای جنگ با اهدای لوح تقدیری از سوی اداره کتابخانه های شهرستان تاکستان از وی تقدیر شد.

برنامه دیگر کتابخانه شهید بهشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس تقدیر از آقای جبار عرب محمدی کتابدار کتابخانه و از جانبازان 8 سال دفاع مقدس بود که با حضور همکاران شهرستان در منزل ایشان انجام شد. همچنین کتابدارن شهرستان با حضور در مزار شهدای شهر تاکستان با آرمانهای شهیدان تجدید میثاق کردند.

 

 


  • کتابخانه شهید بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی