کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان

کتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

کتابخانه شهید بهشتی تاکستان با قدمت بیش از 40 سال، به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان فعالیت می کند. این کتابخانه دارای بخش های مخزن با حدود بیش از 35 هزار جلد کتاب، بخش تخصصی کودک و نوجوان، کتب کمک درسی، کتب مرجع، نشریات، نوسوادان و استان شناسی، سالن مطالعه مجزا برای خانم ها و آقایان آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.
مدارک لازم برای ثبت نام یک ساله:تکمیل فرم عضویت، ارائه کد ملی، ارائه یک قطعه عکس و مبلغ 3500 تومان.
آدرس کتابخانه: تاکستان. فلکه تختی، ابتدای خیابان عاشورا
تلفن تماس:02835222080
آدرس کانال تلگرام: libbeheshti@

بزرگداشت شهید بهشتی

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱ ق.ظ

همزمان با فرارسیدن هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید بهشتی نشست آشنایی با زندگی، آثار و اندیشه این شهید بزرگ در کتابخانه شهید بهشتی که مزین به نام این شهید بزرگوار شده است برگزار شد. در این جلسه که با حضور رییس اداره کتابخانه های شهرستان و کتابداران و اعضای نوجوان کتابخانه برگزار شد. در ابتدای جلسه و بعد از قرائت قرآن مهدی جلیلوند مسئول بسیج فرهنگیان شهر تاکستان و مربی قرآنی ابتدا خلاصه ای از زندگی پر افتخار شهید بهشتی را بیان کرد و گفت شهید بهشتی از بزرگان تاریخ بودند که نباید به سادگی از ایشان عبور کرد. باید در زندگی امثال این شهید بزرگوار تفکر و توقف کنیم تا بتوانیم بهره کافی را از زندگی این شهید ببریم.  وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی یکی از وزنه های مهم انقلاب بودند و در تبیین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی داشتند، اشاره کرد که ایشان از شاگردان و نزدیکان علامه طباطبایی بودند و زمانی که ایشان به درجه شهادت رسیدند جمعی از نزدیکان خبر شهادت ایشان را خدمت علامه طباطبایی بردند ولی نتوانستند این خبر را به ایشان بدهند ولی علامه خودشان متوجه شدند و گفتند من ایشان را در آسمان دیدم.

احمد لشگری رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان نیز در ادامه به ششم تیر ماه و سالروز ترور آیت االله خامنه ای اشاره کرد و گفت که یکی از الطاف خداوند این بود که ایشان در حال حاضر در جمع ما باشند و رهبری امت اسلامی را برعهده داشته باشند که این از الطاف خفیه الهی است.

در ادامه نیز امیر حسین شهسواری عضو نوجوان فعال کتابخانه کتاب" زندگی سید محمد حسینی بهشتی" نوشته ی افسانه وفا را برای حضار معرفی کرد. این کتاب که توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است داستان زندگی شهید بهشتی را با نثری ساده بیان می کند. در ادامه نیز هر کدام از حضار نقطه نظرات خود را بیان کردند.

نمایشگاهی از آثار این شهید نیز برای استفاده اعضا در کتابخانه دایر شد. همچنین فضا سازی کتابخانه متناسب با ایام شهادت ایشان با استفاده از بنر زندگی نامه و عکس ایشان انجام شد.

  • کتابخانه شهید بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی